Extras din Codul Fiscal, titlul 2, cap. II, art. 21, alin. 4, lit. p):
“(…) contribuabilii care efectuează sponsorizări şi/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii
nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările ulterioare, (…) scad din impozitul pe profit
datorat sumele aferente în limita minimă precizată mai jos:
1. 5‰ (la mie) din cifra de afaceri;
2. 20% (la sută) din impozitul pe profit datorat.”

 


 

Ce înseamnă redirecționarea a 20% din impozitul pe profit?

Suma redirecționată nu poate fi mai mare de cinci la mie din cifra de afaceri, iar plățile trebuie făcute până la 31 decembrie, pentru ca suma să poată fi scăzută din impozitul pe profit aferent anului fiscal. Deși Codul Fiscal permite încă din 2004 ca firmele să redirecționeze 20% din impozitul pe profit datorat statului catre un ONG, fără nici o cheltuială suplimentară, foarte puține companii uzează de această facilitate.

Dacă primele 100 de firme cu cel mai mare profit din România ar direcționa 20% din impozitul pe profit către o cauză nobilă, suma totală s-ar putea ridica la peste 50 milioane de euro.

 

Cum pot companiile redirecționa 20% din impozitul pe profit?

Modalitatea de redirecționare este foarte simplă. Compania își calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie un contract de sponsorizare cu ONG-ul pe care dorește să îl susțină, cheltuielile fiind deductibile.

Acest tip de sponsorizare nu presupune alte cheltuieli suplimentare si nu afecteaza profitul net al companiei.

 

Cum se calculează?

Suma ce poate fi redirecţionată din impozitul pe întreg anul 2016 se calculează astfel: firma îşi estimează profitul anului fiscal 2016 precum şi cifra de afaceri din acest an. Suma de sponsorizare, dacă se încadrează în limitele prevăzute în codul fiscal (20% din impozitul pe profit, maxim 5‰ (la mie) din cifra de afaceri), se scade din impozit, iar diferenţa din impozitul datorat se va vira către bugetul de stat, la termenul prevăzut de lege (25 ianuarie 2017). Important: Plata trebuie efectuată până la 31 decembrie 2016 pentru a se considera parte din anul fiscal în curs; dacă plata se face după 31 decembrie, va fi considerată sponsorizare aferentă anului următor.

 

M-am hotărât să susțin cauza Politehnicii Timișoara. Ce fac în continuare?

Ne contactați printr-un mail la adresa ciprian.freant@sspolitehnica.ro sau la telefonul 0737.329.686 (Ciprian Freanț). Noi vă vom pregăti un contract de sponsorizare pe care dumneavoastră îl completați cu datele companiei și suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit. Contractul va fi apoi semnat și ștampilat în două exemplare în momentul efectuării viramentului bancar către ACS ASU Politehnica Timișoara.  În funcție de suma virată vom stabili de comun acord un plan de promovare a companiei dumneavoastră la meciurile Politehnicii Timișoara și pe canalele oficiale de comunicare ale clubului. De asemenea veți avea satisfacția de a pune umărul la reconstrucția unuia dintre cele mai frumoase cluburi de fotbal din România. Și veți face parte dintr-o poveste frumoasă, vă garantăm.